Procedure for salg af have
- Når du har besluttet dig for at sælge, tager du kontakt til Per Johansen formand, have 35, som giver dig de papirer, du skal udfylde.
- Når du har udfyldt papirerne, afleverer du dem i foreningens postkasse ved Fælleshuset eller afleverer dem hos Per, og betaler samtidigt et vurderingsgebyr på 1000 kr, der overføres til konto eller (Pers mobilpay) de skal bare ikke i postkassen, gerne kontant men så direkte til Per!
- Per indkalder vurderingsmænd, giver tidspunktet videre til dig.
- Når huset er vurderet, modtager du en vurderingsrapport, og er du enig - giver du Per besked, så det kan komme til salg på opslagstavlerne og på hjemmesiden.
- Når haven skal sælges, skal du holde åbent hus i 2 weekender et par timer lørdag og søndag hvor interesserede kan komme og se huset.
- Den/de der interesseret i at købe din have skal rette henvendelse på foreningens mail adr. info@hsf-1919.dk og den tilbydes i rækkefølge efter ventelisten. Køber skal godkendes af bestyrelsen iflg. havens regler, herefter finder vi i fælleskab en dag til underskrivelse af salgskontrakte.
- På underskriftsmødet aftaler du med køber, hvornår overtagelsen af huset skal ske. I aftaler også, hvordan en eventuel refusion af betalt haveleje skal foregå.
- Køber skal overføre købesummen inden underskrivningen af salgspapirer, til foreningens konto.
- Når købesummen er indgået på foreningens bankkonto, frigiver kassereren, 7 hverdage efter underskrivningen købesummen og overfører til din konto …
Per Johansen formand tlf.61267093 eller mail per.jocool@gmail.com